Przyjmujemy wiarę w wiecznie rozwijający się, wszechogarniający człowieka jednorodny Bogo-Świat. Wraz z nim rozwijają się Bogowie będący różnymi przejawami Tego Najwyższego - Prasiły, Jedni. Bogowie ci są upostaciowionymi siłami Przyrody, oglądem Tego Jednego - Boskiej Prasiły tworzącej, przenikającej i uduchowiającej wszystek Świat.
O losie świata decyduje tożsama z nim siła kosmiczna określana Bogiem Najwyższym. Jego poszczególnymi przejawami (kolejnymi wcieleniami) są inni, pomniejsi bogowie, stanowiący poszczególne aspekty natury lub poprzez te aspekty natury przejawiający swe istnienie. Bóstwo naczelne: Świętowit - Perun lub Swaróg, sprawuje władzę nad panteonem pomniejszych Bogów i Bogiń.
Rodzimowierstwo słowiańskie, jako system wyznaniowy, winno pozostać wyraźnie oddzielone od konkretnych idei politycznych. Winny one pozostać w sferze indywidualnych poglądów danej osoby.
Rodzimowierstwo słowiańskie, jako system wyznaniowy, pozostaje w ścisłym związku z konkretnymi poglądami politycznymi, zwłaszcza tymi o zabarwieniu socjalistyczno-narodowym.
Rodzimowierstwo słowiańskie winno być zarezerwowane wyłącznie dla osób, które genetycznie należą do ludów słowiańskich.
Dostęp do rodzimowierstwa słowiańskiego winien być zapewniony każdemu, kto z należytym szacunkiem odnosi się do rodzimej wiary i kultury, uznając je przy tym za swoje dziedzictwo.
Wyznaję Bogów jak wszyscy Aryowie, czcząc Słońce i cały Wszech-Świat, Matkę-Ziemię naszą rodzicielkę i całą Przyrodę.
Wyznaję i wychwalam Świętowita, Peruna i Welesa, Swaroga i Mokosz oraz sławię pozostałych słowiańskich Bogów i Boginie.
wikipedia.org Absolut - wieczny, nieskończony i nieograniczony, w sobie zawierający wszelkie racje swego bytu.
Przeciwstawiam się lub nie zajmuję wyraźnego stanowiska w kwestii koncepcji absolutu obecnej w rodzimowierstwie słowiańskim.
Skłaniam się ku koncepcji absolutu znajdującego odbicie w Bogu Najwyższym / w sumie Bóstw / w Naturze / w całym otaczającym nas Świecie.
Czyjaś orientacja i preferencje seksualne powinny mieć odbicie w przynależność do związku wyznaniowego.
Czyjaś orientacja i preferencje seksualne nie powinny mieć wpływu na przynależność do związku wyznaniowego, o ile nie kolidują one z obowiązującym prawem.
Powinny być zdecydowanie zakazane, jako zawsze godzące w dobro danej społeczności i jak i samego rodu.
Powinny być dopuszczalne, zwłaszcza w szczególnych, wyraźnie przez prawo sprecyzowanych okolicznościach.
Rodzimowiercą słowiańskim jest każdy, kto z należytym szacunkiem odnosi się przede wszystkim do etnicznych, słowiańskich Bóstw.
Należy odrzucić koncepcja nieśmiertelności duszy. Ze śmiercią wszystko się kończy. Nie ma uzasadnienia, aby przypuszczać, że osobowość mogłaby dalej istnieć bez żywego, dźwigającego ją ciała. Jedynym rozwiązaniem, jakie można przyjąć, jest - zachowując tożsamość rodową - roztopienie się duchowego jestestwa człowieka w boskiej Nieskończoności, jego powrót do niej. Nieśmiertelność osiągamy przez potomstwo i twórcze działanie.
Elementów duchowych w człowieku jest więcej niż tylko jeden a ich losy pośmiertne są różne. Jeden z tych pierwiastków odsyłany jest do Nawii by się zjednoczyć z przodkami, drugi stanowi zaś reinkarnowany element życia, który po śmierci powraca z Wyraju na ten świat by się odrodzić.
Zagadnienia wynikające z poglądów politycznych w pewnych sytuacjach mogą być nadrzędne względem przekonań wyznaniowych, wynikających z rodzimowierstwa słowiańskiego.
Zagadnienia wynikające z rodzimowierstwa słowiańskiego winny zawsze pozostawać nadrzędne względem przekonań wynikających z poglądów politycznych.