Właściciel szkoły języków obcych ANI BE ANI ME kieruje się w swoim biznesie wieloma powiedzeniami marketingowymi. Proszę dokończyć jedno z jego ulubionych powiedzeń: "rzeczy nie są takimi jakimi są, ale..."
Proszę wskazać brakującą w definicji marketingu frazę: "Marketing oznacza kształtowanie wartości dla klienta a w konsekwencji (..........) oraz innymi partnerami przy realizacji celów wszystkich zaangażowanych stron"
koncentracja firm na maksymalizacji efektywności kosztowej firmy ukierunkowanej na sprzedaż produktów po najniższej cenie rynkowej, jako synonimu najbardziej pożądanej przez klienta oferty
uwzględnienie w działaniach firmy obecnych trendów i osiągnięć technik w celu zaprojektowania, wyprodukowania i dostarczenia produktów o najwyższych możliwych walorach technicznych i użytkowych
uwzględnianie w procesie podejmowania decyzji specyfiki potrzeb i zachowań klientów oraz specyfiki zachowań konkurencji z jednoczesną dezagregacją odpowiedzialności za realizację działań marketingowych na większą liczbę działów w organizacji (nie tylko marketing)
koncentracja firmy na rozwoju sprzedaży i promocji produktu, przy założeniu, że klient kupuje produkt promowany i dostępny, a w mniejszym stopniu kieruje się jego rzeczywistymi walorami użytkowymi
Producent karmy dla psów DLAPSAKARMA wyznaczył następujący cel dla swojego działu marketingowego na rok 2016- Zwiększenie sprzedaży produktu w tonach o 20% w 2016 roku. Proszę wskazać jakiego rodzaju jest to cel:
W przypadku przedsiębiorstw usługowych mówimy o tzw. marketingu - mix 7p, która jest uzupełnieniem klasycznej wersji marketingu - mix o 3 elementy. Proszę wskazać trzy dodatkowe elementy składające się na tzw. marketing - mix 7p:
Szkoła języków ANI ME ANI BE oferowała kursy dla dzieci, kursy dla maturzystów, kursy dla seniorów. Proszę wskazać jakiego rodzaju strategię wyboru rynku docelowego stosowała firma w 2015 roku:
Szkoła językowa ANI ME ANI BE podjęła decyzję, że w 2016 roku w ramach promocji sprzedaży zaoferuje klientom zniżkę w wysokości 20% na kursy zaczynające się od 1 października 2016, jeśli dokonają zapisu do dnia 15 września 2016. Podjętą decyzję można zaliczyć do działań o charakterze:
Producent karmy dla psów DLAPSAKARMA w ramach realizowanych działań z zakresu segmentacji i wyboru grupy docelowej podjął działanie związane z opracowaniem mapy rynku. Proszę wskazać właściwy sposób definiowania tego pojęcia:
to graficzne odwzorowanie relacji jakie zachodzą pomiędzy różnymi podmiotami gospodarczymi w zakresie sprzedaży określonego produktu lub usługi
to graficzne odwzorowanie gęstości występowania klientów z grupy docelowej w ramach jednostk administracyjnych kraju, regionu, województwa itp.
to graficzne odwzorowanie rodzajowej struktury rynku na klasycznej mapie topograficznej wybranego regionu
to graficzne odwzorowanie profilów kluczowych grup klientów zdefiniowanych przez firmę w procesie segmentacji
W przypadku producenta karmy dla psów DLAPSAKARMA ze względu na jego ogólnopolski charakter i duże możliwości finansowe w zakresie realizacji dużych projektów badawczych do podejmowania decyzji marketingowych wykorzystywana jest segmentacja zewnętrzna. Proszę wskazać jakiego rodzaju klientów firma powinna analizować w przypadku wykorzystania tej formy segmentacji:
W przypadku producenta karmy DLAPSAKARMA wartość życiowa klienta sklepu on-line wynosi 4567 złotych w ciągu 3 lat i 8 miesięcy. Co oznacza ta wartość w przypadku tego sklepu i marki:
suma kosztów przeznaczonych na pozyskanie i obsługę klienta w okresie trwania relacji przez 3 lata i 8 miesięcy
Firma produkująca karmę dla psów DLAPSAKARMA planuje w kolejnym roku inwestycję w markę i zbudowanie jej w oparciu o koncepcję wyróżników. Proszę wskazać jakie kryteria powinna zastosować do wyboru wyróżników:
W toku prac nad przygotowaniem procesu marki producent karmy dla psów DLAPSAKARMA przeszkolił swoich pracowników w zakresie pojęć związanych z kształtowaniem wizerunku. Jedno z pojęć zostało wyjaśnione w następujący sposób: "to działanie związane z projektowaniem wizerunku firmy/produktu w taki sposób by zajął wyraziste miejsce w świadomości rynku docelowego". Proszę wskazać jakie to było pojęcie:
W ramach działań związanych z budowaniem wizerunku producent karmy dla psów DLAPSAKARMA zidentyfikował dwa rodzaje cech charakterystycznych. Pierwsze z nich to points of parity. Proszę wyjaśnić znaczenie tego pojęcia:
dobro materialne produktu mające cechy fizyczne - chemiczne, który może być przedmiotem obrotu rynkowego
wszystko co może być przedmiotem zarządzania marketingowego, obrotu rynkowego tj. produkty, usługi, osoby, idee itp.
Producent karmy dla psów DLAPSAKARMA planuje w drugim kwartale 2016 roku wprowadzenie na rynek suplementów dla psów pod tą samą marką. Proszę wskazać jakiego rodzaju strategię w ramach Macierzy Ansoffa zastosuje firma:
Szkoła językowa ANI ME ANI BE od tego roku do 2020 planuje kalkulację ceny za pomocą metody postrzegania wartości, wdrożenie corocznie powtarzalnej promocji 10% zniżki za zapisy z odpowiednim wyprzedzeniem oraz stałe zniżki dla studentów, maturzystów rodzin wielodzietnych oraz seniorów, zniżki nie mogą się sumować. Podjęte działania stanowią:
W 2015 roku producent karmy dla psów DLAPSAKARMA kalkulował swoje ceny na różne opakowania w taki sposób, że przychód ze sprzedaży zapewnił zwrot z inwestycji na poziomie 7%. Jaką metodę ustalenia cen stosowała firma w 2015 roku?
Firma produkująca karmę dla psów DLAPSAKARMA planuje wprowadzenie do oferty zniżki dla seniorów oraz rodzin wielodzietnych. Proszę wskazać jaki to rodzaj działań marketingowych:
Ta sama firma konsekwentnie budując wizerunek marki dobrej jakościowo i przystępnej cenowo podjęła decyzję o tym, że będzie sprzedawała swoje produkty w największych sieciach handlowych oraz do sklepów specjalistycznych poprzez hurtownię, jak również będzie posiadała własny sklep internetowy. Proszę wskazać jakiego rodzaju strategię dystrybucji wybrała firma:
W ramach budowy strategii dystrybucji producent karmy dla psów DLAPSAKARMA wynajął specjalistyczną firmę doradczą RMC. W ramach rekomendacji znalazło się wskazanie na potrzebę uwzględnienia trzech rodzajów kanałów dystrybucji według klasycznego podziału na realizowane funkcje. Te kanały to:
Szkoła językowa ANI ME ANI BE planuje wdrożenie pełnego zakresu działań promocyjnych zw. promotion - mix. Proszę wskazać, który z poniższych wariantów opisuje zestawienie narzędzia promotion - mix:
Firma produkująca karmę DLAPSAKARMA zaplanowała na marzec tego roku wdrożenie działania polegającego na tym, że zamierza rozwinąć własną inicjatywę pod hasłem "DLAPSASZKOŁA", która będzie polegała na organizacji kursów edukujących właścicieli w zakresie kompleksowej troski o psy. Proszę podać do jakiej kategorii działania można zaliczyć tę formę promocji:
Przed przystąpieniem do kolejnych kampanii promocyjnych producent marki DLAPSAKARMA dokonał audytu swoich działań promocyjnych. Jednym z wniosków poaudytowych było wskazanie niekonsekwencji w stosowaniu logotypu, kolorystyki marki, brak zasad postępowania w zakresie wykorzystania podstawowych elementów identyfikujących organizację i standardów w zakresie działań promocyjnych. W związku z tym kluczowym zaleceniem dla firmy było opracowanie: