organizator zgromadzenia nie podjął żadnych czynności w celu spełnienia przewidzianych prawem warunków
organizator zgromadzenia nie podjął żadnych czynności w celu spełnienia przewidzianych prawem warunków
W ramach zabezpieczenia legalnej akcji protestacyjnej dowódca akcji( operacji) NIE może zastosować następujących elementów
Dyżurny jednostki Policji bezpośrednio po uzyskaniu informacji ze źródła poza policyjnego o nielegalnym zgromadzeniu:
kieruje na miejsce odbywania się nielegalnego zgromadzenia patrolu policyjnego w celu potwierdzenia informacji
Dyżurny jednostki Policji kieruje działaniami policjantów na miejscu nielegalnego zgromadzenia publicznego do czasu:
policjantów którzy z racji krótkiego stażu służby w Policji nie dają rękojmi odpowiedniego kierowania i optymalnego wykorzystania podległych im sił
W czasie odbywania sie imprez i uroczystości na podległym terenie lub w związku z przemieszczaniem się grup uczestników, którzy mogą zakłócać porządek w miejscu przebywania należy imiennie wyznaczyć policjantów odpowiedzialnych ze realizację zadań związanych z zapewnieniem porządku na podległym terenie. Jednak NIE mogą to być
W trakcie zabezpieczenia imprezy masowej w porozumieniu z organizatorem do pełnienia służby wewnątrz obiektów należy przede wszystkim kierować
wieloosobowe patrole działające w sposób koncentryczny w obrębie właściwych odcinków i pododcinków zabezpieczenia
W opracowanych planach zabezpieczenia imprezy masowej należy założyć iż potencjalnie zantagonizowani uczestnicy nie powinni mieć możliwości:
w sytuacjach tego wymagających "ubezpieczać" służbe porządkową organizatora w trakcie realizacji ich zadań
w przypadku chęci kontynuowania obrad powinni zwrócić się do przedstawiciela właściwego organu o przewodniczenie zgromadzeniu
Zezwolenie na cykliczne imprezy masowe przeprowadzane przez tego samego organizatora w tych samych obiektach (terenach) umożliwiających przeprowadzenie imprezy masowej, co najmniej 2 razy w roku lub według terminarza imprez masowych obejmuje okres:
Impreza masowa artystyczno rozrywkowa to impreza o charakterze artystycznym lub rozrywkowym która ma się odbyć na stadionie, w innym obiekcie niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, na których liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż
Masowa impreza sportowa to impreza masowa mającą na celu współzawodnictwo sportowe lub popularyzowanie kultury fizycznej organizowana w hali sportowej lub innym budynku umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej w którym liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób wynosi nie mniej niż:
Impreza masowa podwyższonego ryzyka organizowana na stadionie to w.w impreza podczas której przewiduje się minimalną liczbę miejsc wynoszącą
Liczebność służby porządkowej i informacyjnej dla imprezy masowej nie będącej imprezą masową podwyższonego ryzyka w trakcie której przewidziano 1000 miejsc dla uczestników wynosić powinna conajmniej:
w przypadku imprezy masowej niebędącej imprezą masową podwyższonego ryzyka – co najmniej 10 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 20% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej Dalej
Liczebność służby porządkowej i informacyjnej dla imprezy masowej będcą imprezą masową podwyższonego ryzyka w trakcie której przewidziano 1000 miejsc dla uczestników wynosić powinna co najmniej:
w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka – co najmniej 15 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 200 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 2 członków służb: porządkowej lub informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 50% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej. Dalej
Opinię na temat zagrożeń przewidywanych podczas imprezy masowej właściwy miejscowo komendant miejski/powiatowy policji wydaje:
Odmowę lub zezwolenie na imprezę masową organ przekazuje zainteresowanym podmiotom (Policja, PSP, PRM itp.)
informacje, w tym dane osobowe, przetwarzane w systemach, o których mowa w ust. 2 i 2a, są przechowywane nie dłużej niż przez okres 2 lat od dnia ostatniego zakupu biletu wstępu przez uczestnika meczu piłki nożnej lub przekazania mu innego dokumentu uprawniającego do przebywania na meczu piłki nożnej. Dalej
Metody i formy przygotowania i realizacji działań policyjnych w związku ze zdarzeniami szczególnymi reguluje
Termin złożenia przez organizatora wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej może być skrócony do :
do 10 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych
do 7 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych
do 20 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych
do 14 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych
Liczebność służby porządkowej oraz służby informacyjnej na imprezie masowej niebędącej imprezą masową podwyższonego ryzyka powinna wynosić:
co najmniej 12 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 30% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej
co najmniej 15 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 200 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 2 członków służb: porządkowej lub informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 50% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej
co najmniej 10 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 20% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej
proporcjonalna do liczby osób obecnych na imprezie zgłoszonej w harmonogramie udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz w harmonogramie opuszczania przez nich tego obiektu lub terenu.
Liczebność służby porządkowej oraz służby informacyjnej na imprezie masowej podwyższonego ryzyka powinna wynosić
co najmniej 10 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 20% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej
co najmniej 15 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 200 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 2 członków służb: porządkowej lub informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 50% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej
proporcjonalna do liczby osób obecnych na imprezie zgłoszonej w harmonogramie udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz w harmonogramie opuszczania przez nich tego obiektu lub terenu.
co najmniej 12 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 30% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej
Rozwiązanie zgromadzenia zgłoszonego w trybie uproszczonym następuje przez wydanie decyzji ustnej podlegającej natychmiastowemu wykonaniu, poprzedzonej :
ostrzeżeniem uczestników zgromadzenia o możliwości jego rozwiązania, a następnie ogłoszonej organizatorowi zgromadzenia lub ogłoszonej publicznie uczestnikom zgromadzenia w przypadku niemożności skontaktowania się z organizatorem zgromadzenia
dwukrotnym ostrzeżeniem uczestników zgromadzenia o możliwości jego rozwiązania, a następnie ogłoszonej organizatorowi zgromadzenia lub ogłoszonej publicznie uczestnikom zgromadzenia w przypadku niemożności skontaktowania się z organizatorem zgromadzenia
trzykrotnym ostrzeżeniem uczestników zgromadzenia o możliwości jego rozwiązania, a następnie ogłoszonej organizatorowi zgromadzenia lub ogłoszonej publicznie uczestnikom zgromadzenia w przypadku niemożności skontaktowania się z organizatorem zgromadzenia
zdarzenia, w których występują lub mogą wystąpić zagrożenia dla życia, zdrowia lub mienia, w tym także dla bezpieczeństwa i porządku publicznego
zdarzenia, w których nie występują zagrożenia dla życia, zdrowia lub mienia, w tym także dla bezpieczeństwa i porządku publicznego
Postępowanie uproszczone w sprawach zgromadzeń obliguje organizatora zgromadzenia do zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia:
właściwe gminne (miejskie) centrum zarządzania kryzysowego, a w przypadku gdy w danej gminie nie zostało ono utworzone – wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego, nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia
właściwe gminne (miejskie) centrum zarządzania kryzysowego, a w przypadku gdy w danej gminie nie zostało ono utworzone – wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego, nie wcześniej niż na 15 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia
właściwe gminne (miejskie) centrum zarządzania kryzysowego, a w przypadku gdy w danej gminie nie zostało ono utworzone – wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego, nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 6 dni przed planowaną datą zgromadzenia
właściwe gminne (miejskie) centrum zarządzania kryzysowego, a w przypadku gdy w danej gminie nie zostało ono utworzone – wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego, nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 10 dni przed planowaną datą zgromadzenia
W przypadku zadysponowania do działań sił i środków spoza potencjału komendy wojewódzkiej Policji właściwej dla miejsca zdarzenia szczególnego lub kiedy zdarzenie szczególne obejmuje swoim zasięgiem obszar większy niż jednej komendy powiatowej zarządzenie akcji następuje na podstawie