Maria Skłodowska-Curie i Piotr Curie
Pisanie: Fiszki - Historia - klasa 7 dział 3 - Europa i świat po Wiośnie Ludów
1 / 10
Odpowiedź
Litery
o
o
p
p
k
i
o
i
e
k
e
m
c
r
w
w
y
n
a
n
i
ó
s
r
o
z
t
r
ł
r
k
i
t
a
e
?
(
i
r
o
o
l
)
i
d
d
t
p
2 / 10
- Wprowadzeniu trójpodziału władzy
- Zwiększeniu kompetencji parlamentów
- Ograniczeniu władzy monarchów
- Zamienianiu się poddanych w obywateli
Odpowiedź
Litery
i
m
y
d
a
c
p
o
o
c
l
y
ż
a
a
z
n
j
k
y
g
g
e
e
l
n
i
a
o
a
e
a
r
a
m
c
ł
o
p
c
z
y
?
t
t
z
3 / 10
- Szlachta i mieszczaństwo traciły swoją pozycję na rzecz inteligencji i burżuazji
- Rosło znaczenie robotników
Odpowiedź
Litery
c
s
p
p
n
w
k
?
z
ł
s
g
e
a
i
c
u
a
a
o
a
s
m
w
t
z
s
ł
o
o
s
n
e
a
w
r
ł
n
ę
z
a
e
j
t
o
e
a
r
i
w
e
b
ń
s
z
l
i
i
y
c
i
t
t
d
o
n
e
4 / 10
Napływ ludności z innych kontynentów i możliwość otrzymania ziemi na zachodzie kraju.
Odpowiedź
Litery
ą
i
c
z
r
y
u
s
z
u
b
p
a
y
c
s
n
d
l
z
w
z
a
ę
e
o
l
o
y
i
?
ł
i
i
c
k
n
ś
o
n
z
w
s
i
ę
c
y
b
5 / 10
- Tramwaje
- Linia metra
- Autobusy
Odpowiedź
Litery
i
j
i
k
w
e
z
a
u
k
a
ł
y
j
p
ą
j
y
o
?
e
m
k
c
j
a
o
o
y
z
d
m
ę
i
k
s
t
r
n
6 / 10
System republikański
Odpowiedź
Litery i cyfry
1
e
j
7
w
n
m
i
f
t
w
j
y
c
r
1
a
o
z
p
a
r
e
n
8
o
r
k
i
s
d
w
s
o
a
?
o
u
k
w
7 / 10
Odebrano Danii księstwa Szlezwik i Holsztyn
Odpowiedź
Litery i cyfry
e
ą
4
ł
j
a
1
y
b
s
k
n
o
t
d
i
w
u
o
6
?
n
y
z
u
o
k
w
m
o
r
k
c
8
i
8 / 10
Opanowywanie słabo rozwiniętych terytoriów, a następnie ich eksploatacja gospodarcza.
Odpowiedź
Litery
m
l
z
k
y
a
i
o
n
a
w
n
e
l
o
i
m
o
?
c
a
n
z
o
9 / 10
Kompanie handlowe, które finansowały wyprawy, które poszukiwały nowych surowców i prowadziły podbój terenów.
Odpowiedź
Litery
z
y
w
a
a
t
s
f
p
u
p
m
o
o
i
y
n
i
ę
s
i
z
ż
n
ł
i
a
r
o
y
c
c
k
d
d
y
p
o
w
r
i
u
o
?
n
o
a
n
10 / 10
- Rozwój kolonii przez budowę m.in. portów czy linii kolejowych
- Wprowadzenie europejskiego systemu szkolnego i administracyjnego
- Dostęp do osiągnięć cywilizacji europejskich
- Możliwość wyjazdu mieszkańców kolonii do Europy
Odpowiedź
Litery
y
n
o
b
s
k
e
t
l
?
i
k
y
w
i
k
i
z
j
n
a
u
p
l
ł
e
y
t
o
m
y
o
k
a
i
z
u