Wybieranie: Fiszki - Biologia - klasa 8 dział 2 - Ewolucja życia
1 / 12
Który gatunek człowieka potrafił rozpalać ogień?
Cechy jakich gromad kręgowców łączył w sobie Archeopteryks?
Kiedy i gdzie powstał człowiek rozumny?
Czym charakteryzują się pośrednie dowody ewolucji?
Co nazywamy strukturami analogicznymi?
Jakie cechy odróżniają człowieka od innych człekokształtnych?
Co to są żywe skamieniałości?
Czym jest ewolucja?
Jakie punkty w ewolucji człowieka były przełomowe?
Co oznacza, że ewolucja człowieka przebiegała wielokierunkowo?
Jakie cechy są wspólne dla człekokształtnych i dla ludzi?
Do jakiego gatunku należą ludzie?
Człowiek wyprostowany
- Gadów
- Ptaków
300 tysięcy lat temu w Afryce
Bazują na analizowaniu podobieństw i różnic w budowie i sposobie funkcjonowania organizmów.
- Struktury w organizmie mające odmienną budowę wewnętrzną i pochodzenie
- Występują u organizmów daleko spokrewnionych
- Mają podobny wygląd
- Dwunożność i prosta postawa ciała
- Większy mózg
- Zredukowane owłosienie
- Rozwinięte zdolności manualne
- Zdolność mowy
- Rozwinięta inteligencja
- Tworzenie dóbr kultury
- Rozbudowany system wartości
Pojedyncze gatunki żyjące do dziś, mimo tego, że ich bliscy krewni dawno już wymarli.
Proces stopniowych zmian budowy ciała, sposobu życia, żywienia i innych cech gatunkowych, który prowadzi do powstania nowego gatunku.
- Opanowanie dwunożności
- Przyjęcie prostej postawy ciała
- Wytwarzanie narzędzi
- Rozpalanie ognia
- Opanowanie mowy
- Rozwój kulturalny
Nowe gatunki często współpracowały z już żyjącymi i konkurowały o podobne zasoby środowiska.
- Widzenie obuoczne
- Rozróżnianie barw
- Długie kończyny ze stawami obrotowymi
- Chwytne dłonie
- Przeciwstawne kciuki
- Mięśnie mimiczne
- Zredukowany ogon
- Długie dzieciństwo
Człowiek rozumny (Homo sapiens)
Nowe gatunki często współpracowały z już żyjącymi i konkurowały o podobne zasoby środowiska.
Człowiek rozumny (Homo sapiens)
- Gadów
- Ptaków
Człowiek wyprostowany
- Opanowanie dwunożności
- Przyjęcie prostej postawy ciała
- Wytwarzanie narzędzi
- Rozpalanie ognia
- Opanowanie mowy
- Rozwój kulturalny
Proces stopniowych zmian budowy ciała, sposobu życia, żywienia i innych cech gatunkowych, który prowadzi do powstania nowego gatunku.
- Widzenie obuoczne
- Rozróżnianie barw
- Długie kończyny ze stawami obrotowymi
- Chwytne dłonie
- Przeciwstawne kciuki
- Mięśnie mimiczne
- Zredukowany ogon
- Długie dzieciństwo
Pojedyncze gatunki żyjące do dziś, mimo tego, że ich bliscy krewni dawno już wymarli.
300 tysięcy lat temu w Afryce
- Dwunożność i prosta postawa ciała
- Większy mózg
- Zredukowane owłosienie
- Rozwinięte zdolności manualne
- Zdolność mowy
- Rozwinięta inteligencja
- Tworzenie dóbr kultury
- Rozbudowany system wartości
Bazują na analizowaniu podobieństw i różnic w budowie i sposobie funkcjonowania organizmów.
- Struktury w organizmie mające odmienną budowę wewnętrzną i pochodzenie
- Występują u organizmów daleko spokrewnionych
- Mają podobny wygląd
Co oznacza, że ewolucja człowieka przebiegała wielokierunkowo?
Do jakiego gatunku należą ludzie?
Cechy jakich gromad kręgowców łączył w sobie Archeopteryks?
Który gatunek człowieka potrafił rozpalać ogień?
Jakie punkty w ewolucji człowieka były przełomowe?
Czym jest ewolucja?
Jakie cechy są wspólne dla człekokształtnych i dla ludzi?
Co to są żywe skamieniałości?
Kiedy i gdzie powstał człowiek rozumny?
Jakie cechy odróżniają człowieka od innych człekokształtnych?
Czym charakteryzują się pośrednie dowody ewolucji?
Co nazywamy strukturami analogicznymi?
