Wybieranie: Fiszki - Biologia - klasa 8 dział 3 - Ekologia
1 / 12
Co jest przykładem protokooperacji?
Jakie wady ma życie w grupie?
Jakie cechy organizmów świadczą o ich przystosowaniu do roślinożerności?
Co tworzy skalę porostową?
Co można przedstawić za pomocą piramidy ekologicznej?
Czym charakteryzuje się populacja wymierająca?
Co to jest komensalizm?
Jakie składniki pokarmowe zawiera pokarm roślinożerców?
Jakie znaczenie dla przyrody mają roślinożercy?
Jakie substancje chemiczne znajdują się w ślinie pijawki lekarskiej?
Czym jest biocenoza?
Czym nazywamy działania nieantagonistyczne?
Związek między roślinami kwiatowymi a zapylaczami.
- Konflikty o pokarm
- Łatwiejsze rozprzestrzenianie się chorób i pasożytów
- Walki o dominację i partnerki
- Specjalna budowa żołądka
- Wyspecjalizowane aparaty gębowe u owadów
- Specyficzne kształty dzioba u ptaków
- Dłuższe jelita
- Szerokie zęby
- Rozwinięte zmysły smaku i węchu
- Rozbudowana górna warga
Porosty ustawione od najmniej do najbardziej wrażliwych na zanieczyszczenie atmosfery dwutlenkiem siarki.
Cechy ekosystemu oraz zależności, które w nim występują.
Znaczną przewagą osobników dojrzałych i starych.
Zależność, w której jeden organizm czerpie korzyści z obecności drugiego, przy czym nie szkodzi mu ani nie przynosi korzyści.
- Dużo celulozy
- Małą ilość białka
- Mało tłuszczów
- Doprowadzają do śmierci lub uszkodzenia roślin
- Pobudzają rośliny do wzrostu przez zgryzanie
- Umożliwiają rozwój słabszym gatunkom przez skubanie traw
- Zapobiegają zarastaniu łąk
- Zjadając liście wysokich roślin, sprawiają, że do niskich warstw roślinności dostaje się więcej światła
- Przyczyniają się do zapylania kwiatów i rozsiewania nasion
- Hirudyna
- Histamina
- Substancja znieczulająca
Zbiorem elementów ożywionych, które tworzą ekosystem.
Zależności między organizmami, które nie przynoszą strat i przynajmniej jedna ze stron odnosi z nich korzyści.
Zależności między organizmami, które nie przynoszą strat i przynajmniej jedna ze stron odnosi z nich korzyści.
- Doprowadzają do śmierci lub uszkodzenia roślin
- Pobudzają rośliny do wzrostu przez zgryzanie
- Umożliwiają rozwój słabszym gatunkom przez skubanie traw
- Zapobiegają zarastaniu łąk
- Zjadając liście wysokich roślin, sprawiają, że do niskich warstw roślinności dostaje się więcej światła
- Przyczyniają się do zapylania kwiatów i rozsiewania nasion
- Konflikty o pokarm
- Łatwiejsze rozprzestrzenianie się chorób i pasożytów
- Walki o dominację i partnerki
Zależność, w której jeden organizm czerpie korzyści z obecności drugiego, przy czym nie szkodzi mu ani nie przynosi korzyści.
Związek między roślinami kwiatowymi a zapylaczami.
Porosty ustawione od najmniej do najbardziej wrażliwych na zanieczyszczenie atmosfery dwutlenkiem siarki.
Zbiorem elementów ożywionych, które tworzą ekosystem.
Znaczną przewagą osobników dojrzałych i starych.
Cechy ekosystemu oraz zależności, które w nim występują.
- Dużo celulozy
- Małą ilość białka
- Mało tłuszczów
- Hirudyna
- Histamina
- Substancja znieczulająca
- Specjalna budowa żołądka
- Wyspecjalizowane aparaty gębowe u owadów
- Specyficzne kształty dzioba u ptaków
- Dłuższe jelita
- Szerokie zęby
- Rozwinięte zmysły smaku i węchu
- Rozbudowana górna warga
Czym nazywamy działania nieantagonistyczne?
Jakie znaczenie dla przyrody mają roślinożercy?
Jakie wady ma życie w grupie?
Co to jest komensalizm?
Co jest przykładem protokooperacji?
Co tworzy skalę porostową?
Czym jest biocenoza?
Czym charakteryzuje się populacja wymierająca?
Co można przedstawić za pomocą piramidy ekologicznej?
Jakie składniki pokarmowe zawiera pokarm roślinożerców?
Jakie substancje chemiczne znajdują się w ślinie pijawki lekarskiej?
Jakie cechy organizmów świadczą o ich przystosowaniu do roślinożerności?