Wybieranie: Fiszki - Przyroda - klasa 4 dział 6 + dział 7
1 / 12
Kiedy zaszły największe zmiany w krajobrazie?
Jak można przygotować plan danego obszaru lub przedmiotu?
Jakie elementy zawierają plany i mapy?
Jakie wyróżniamy rodzaje skał?
Jakie rodzaje wód słonych występują na Ziemi?
Co cechuje skały luźne?
Jakie rodzaje wód słodkich występują na Ziemi?
Na jakie grupy dzielimy pomniki przyrody?
Jakim rodzajem ochrony mogą być objęte tereny na obszarach chronionych?
Co zaliczamy do wód stojących?
Jakie wyróżniamy formy wklęsłe terenu?
Jak dzielimy wzniesienia w zależności od wysokości?
- Kiedy ludzie zaczęli budować osady i uprawiać ziemię
- Kiedy nastąpił ogromny rozwój przemysłu
Należy pomniejszyć wszystkie odległości o tą samą ilość razy.
- Legendę
- Tytuł
- Skalę
- Lite
- Zwięzłe
- Luźne
- Oceany
- Morza
- Budujące je minerały nie są ze sobą związane
- Powstają przez rozpad skały na okruchy, a następnie okruchów na minerały
- Lodowce
- Wody powierzchniowe stojące
- Wody powierzchniowe płynące
- Pomniki przyrody ożywionej
- Pomniki przyrody nieożywionej
- Ochroną ścisłą
- Ochroną czynną
- Jeziora
- Bagna
- Stawy
- Doliny (podłużne)
- Kotliny (otoczone wzniesieniami)
- Pagórki (do 50 m)
- Wzgórza (do 300 m)
- Góry (powyżej 300 m)
- Legendę
- Tytuł
- Skalę
- Doliny (podłużne)
- Kotliny (otoczone wzniesieniami)
- Kiedy ludzie zaczęli budować osady i uprawiać ziemię
- Kiedy nastąpił ogromny rozwój przemysłu
- Lodowce
- Wody powierzchniowe stojące
- Wody powierzchniowe płynące
- Oceany
- Morza
- Ochroną ścisłą
- Ochroną czynną
- Budujące je minerały nie są ze sobą związane
- Powstają przez rozpad skały na okruchy, a następnie okruchów na minerały
Należy pomniejszyć wszystkie odległości o tą samą ilość razy.
- Pomniki przyrody ożywionej
- Pomniki przyrody nieożywionej
- Pagórki (do 50 m)
- Wzgórza (do 300 m)
- Góry (powyżej 300 m)
- Lite
- Zwięzłe
- Luźne
- Jeziora
- Bagna
- Stawy
Jakie elementy zawierają plany i mapy?
Jakie wyróżniamy formy wklęsłe terenu?
Kiedy zaszły największe zmiany w krajobrazie?
Jakie rodzaje wód słodkich występują na Ziemi?
Jakie rodzaje wód słonych występują na Ziemi?
Jakim rodzajem ochrony mogą być objęte tereny na obszarach chronionych?
Co cechuje skały luźne?
Jak można przygotować plan danego obszaru lub przedmiotu?
Na jakie grupy dzielimy pomniki przyrody?
Jak dzielimy wzniesienia w zależności od wysokości?
Jakie wyróżniamy rodzaje skał?
Co zaliczamy do wód stojących?