Wybieranie: Fiszki - Przyroda - klasa 4 dział 1 - Poznajemy warsztat przyrodnika
1 / 12
Jakie wyróżniamy składniki przyrody?
Co może być źródłem informacji o przyrodzie?
Jakich zasad trzeba przestrzegać podczas wykonywania doświadczeń i obserwacji?
Jak należy posługiwać się miarą?
Kiedy możemy skorzystać z mikroskopu?
Jakie wyróżniamy pośrednie kierunki geograficzne?
Jakie są zasady używania kompasu?
Jakie są etapy doświadczenia?
Co należy do ożywionych składników przyrody?
Czym jest obserwacja?
Jak należy posługiwać się lupą?
Jakie przyrządy będą potrzebne podczas obserwacji terenowych?
- Ożywione
- Nieożywione
- Książki
- Filmy przyrodnicze
- Edukacyjne strony internetowe
- Przestrzegać instrukcji
- Pracować pod nadzorem nauczyciela lub rodzica
- Trzymać się swojej grupy podczas wycieczek
- Nie zjadać nieznanych roślin i grzybów
- Nie płoszyć oraz nie zbliżać się do zwierząt
- Możemy nią mierzyć długie odległości
- Ma taką samą podziałkę jak linijka
- Gdy jest krótsza niż mierzony obiekt, należy przyłożyć ją kilka razy
Kiedy obiekt jest tak mały, że jest niewidoczny przy użyciu lupy.
- Północny-zachód
- Południowy-zachód
- Północny-wschód
- Południowy-zachód
- Trzymanie go z dala od metalowych urządzeń
- Jego igła magnetyczna wskazuje północ
- Pytanie
- Hipoteza
- Przygotowanie potrzebnych materiałów
- Wykonanie doświadczenia
- Obserwacja
- Wnioski
- Zwierzęta
- Rośliny
- Ludzie
Uważnym przyglądaniem się wybranemu obiektowi.
- Oglądany obiekt powinien być dobrze oświetlony
- Lupę trzymamy kilka centymetrów od oka
- Obiekt musi znajdować się bezpośrednio pod lupą
- Kompas
- Mapa
- Lupa
- Miara
- Lornetka
- Przestrzegać instrukcji
- Pracować pod nadzorem nauczyciela lub rodzica
- Trzymać się swojej grupy podczas wycieczek
- Nie zjadać nieznanych roślin i grzybów
- Nie płoszyć oraz nie zbliżać się do zwierząt
- Kompas
- Mapa
- Lupa
- Miara
- Lornetka
Kiedy obiekt jest tak mały, że jest niewidoczny przy użyciu lupy.
Uważnym przyglądaniem się wybranemu obiektowi.
- Ożywione
- Nieożywione
- Książki
- Filmy przyrodnicze
- Edukacyjne strony internetowe
- Północny-zachód
- Południowy-zachód
- Północny-wschód
- Południowy-zachód
- Pytanie
- Hipoteza
- Przygotowanie potrzebnych materiałów
- Wykonanie doświadczenia
- Obserwacja
- Wnioski
- Trzymanie go z dala od metalowych urządzeń
- Jego igła magnetyczna wskazuje północ
- Zwierzęta
- Rośliny
- Ludzie
- Możemy nią mierzyć długie odległości
- Ma taką samą podziałkę jak linijka
- Gdy jest krótsza niż mierzony obiekt, należy przyłożyć ją kilka razy
- Oglądany obiekt powinien być dobrze oświetlony
- Lupę trzymamy kilka centymetrów od oka
- Obiekt musi znajdować się bezpośrednio pod lupą
Jakich zasad trzeba przestrzegać podczas wykonywania doświadczeń i obserwacji?
Jakie przyrządy będą potrzebne podczas obserwacji terenowych?
Kiedy możemy skorzystać z mikroskopu?
Czym jest obserwacja?
Jakie wyróżniamy składniki przyrody?
Co może być źródłem informacji o przyrodzie?
Jakie wyróżniamy pośrednie kierunki geograficzne?
Jakie są etapy doświadczenia?
Jakie są zasady używania kompasu?
Co należy do ożywionych składników przyrody?
Jak należy posługiwać się miarą?
Jak należy posługiwać się lupą?