Wybieranie: Fiszki - Przyroda - klasa 4 dział 1 - Poznajemy warsztat przyrodnika
1 / 12
Jakie są etapy doświadczenia?
Co to jest przyroda?
Jakich zasad trzeba przestrzegać podczas wykonywania doświadczeń i obserwacji?
Co należy do nieożywionych składników przyrody?
Kiedy możemy skorzystać z mikroskopu?
Czym jest obserwacja?
Jakie wyróżniamy główne kierunki geograficzne?
Co należy do ożywionych składników przyrody?
Jak należy posługiwać się miarą?
Jakie wyróżniamy czynności życiowe?
Jakie są zasady używania kompasu?
Jak należy posługiwać się lupą?
- Pytanie
- Hipoteza
- Przygotowanie potrzebnych materiałów
- Wykonanie doświadczenia
- Obserwacja
- Wnioski
To wszystko co nas otacza i nie zostało stworzone przez człowieka.
- Przestrzegać instrukcji
- Pracować pod nadzorem nauczyciela lub rodzica
- Trzymać się swojej grupy podczas wycieczek
- Nie zjadać nieznanych roślin i grzybów
- Nie płoszyć oraz nie zbliżać się do zwierząt
- Woda
- Skały
- Powietrze
- Słońce
Kiedy obiekt jest tak mały, że jest niewidoczny przy użyciu lupy.
Uważnym przyglądaniem się wybranemu obiektowi.
- Północ
- Południe
- Wschód
- Zachód
- Zwierzęta
- Rośliny
- Ludzie
- Możemy nią mierzyć długie odległości
- Ma taką samą podziałkę jak linijka
- Gdy jest krótsza niż mierzony obiekt, należy przyłożyć ją kilka razy
- Oddychanie
- Odżywianie
- Wydalanie
- Rozmnażanie
- Poruszanie się
- Wzrost i rozwój
- Trzymanie go z dala od metalowych urządzeń
- Jego igła magnetyczna wskazuje północ
- Oglądany obiekt powinien być dobrze oświetlony
- Lupę trzymamy kilka centymetrów od oka
- Obiekt musi znajdować się bezpośrednio pod lupą
- Możemy nią mierzyć długie odległości
- Ma taką samą podziałkę jak linijka
- Gdy jest krótsza niż mierzony obiekt, należy przyłożyć ją kilka razy
- Woda
- Skały
- Powietrze
- Słońce
- Zwierzęta
- Rośliny
- Ludzie
Kiedy obiekt jest tak mały, że jest niewidoczny przy użyciu lupy.
- Północ
- Południe
- Wschód
- Zachód
- Oglądany obiekt powinien być dobrze oświetlony
- Lupę trzymamy kilka centymetrów od oka
- Obiekt musi znajdować się bezpośrednio pod lupą
- Przestrzegać instrukcji
- Pracować pod nadzorem nauczyciela lub rodzica
- Trzymać się swojej grupy podczas wycieczek
- Nie zjadać nieznanych roślin i grzybów
- Nie płoszyć oraz nie zbliżać się do zwierząt
- Trzymanie go z dala od metalowych urządzeń
- Jego igła magnetyczna wskazuje północ
- Oddychanie
- Odżywianie
- Wydalanie
- Rozmnażanie
- Poruszanie się
- Wzrost i rozwój
Uważnym przyglądaniem się wybranemu obiektowi.
To wszystko co nas otacza i nie zostało stworzone przez człowieka.
- Pytanie
- Hipoteza
- Przygotowanie potrzebnych materiałów
- Wykonanie doświadczenia
- Obserwacja
- Wnioski
Jak należy posługiwać się miarą?
Co należy do nieożywionych składników przyrody?
Co należy do ożywionych składników przyrody?
Kiedy możemy skorzystać z mikroskopu?
Jakie wyróżniamy główne kierunki geograficzne?
Jak należy posługiwać się lupą?
Jakich zasad trzeba przestrzegać podczas wykonywania doświadczeń i obserwacji?
Jakie są zasady używania kompasu?
Jakie wyróżniamy czynności życiowe?
Czym jest obserwacja?
Co to jest przyroda?
Jakie są etapy doświadczenia?
